måndag 14 mars 2011

Trasig Iphone med försäkring

Igår tappade jag min I-phone i marken. Stressad sprang jag till bussen och telefonen gled ur handen och landade med ett smack ner i gatan. Hela displayen sprack, i ett vackert mönster. Tänk att en sprucken display kan vara så vacker. Man blir ju nästan lite sur- att den går sönder är väl en sak men att den dessutom är vacker känns ju nästan lite hånfullt... givetvis blev det ju en bild av den.

Nåväl. Hela dagen tänkte jag att det är lungt den är ju försäkrad, det var ju just därför jag valde att försäkra telefonen med en sån där i butiken försäkring trots att jag visste att den är dyr. Idag visade det att den försäkringen var tämligen värdelös. Det visade sig att jag skulle få betala 600kr i självrisk! Jag har betalat 1200kr i försäkringskostnader för telefonen. Om jag skulle reparera telefonen i butiken där jag köpt den skulle jag dessutom få lämna ifrån mig telefonen säkerligen upptill en vecka. Tämligen oacceptabelt!

Tid är verkligen pengar och jag kan ju inte klara mig utan telefon flera dagar. Lite googlande på nätet och så hittade jag www.mobilvasa.com de har en liten butik på Dalagatan precis runt hörnet från skolan och de fixade min telefon på 50minuter för 90kr mer än jag skulle ha betalat till Telenor.Det som vi inte får veta i butiken är att elektronikkedjorna inte tjänar i princip någonting på grejerna utan egentligen bara på försäkringarna. Nåt att tänka på.

Summa sumarum: Aldrig mer mobilförsäkring! och Telenor (och alla andra som säljer mobiler) borde allvarligt se över sina reparationsrutiner, kostnader och framförallt tider.
Jag blir sur och känner mig frustrerad över att jag gått på en sån dundernit!

Min Iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar