lördag 12 mars 2011

Siluetter

Häromveckan lånade jag skolans studio, övertalade min kompis att ställa upp som modell och fotade massor av spännande bilder. Eftersom jag ju inte kan lägga ut massor av bilder valde jag ut dem som är siluettbilder. Jag gillar siluetter, det blir ju som ett sorts porträtt fast mer spännande. Siluetter kan ju också se ut på så många olika sätt. Man får en känsla av personen men mycket är utlämnat till fantasin.

Jag valde att sätta ljuset så att lite ljus skulle falla på modellen. Genom att rikta blixten mot bakgrunden så att jag får ett starkt motljus men att blixten står så långt bak så att ljuset även träffar modellen.

Lisa som semisiluett
Flicka med pärlörhänge känsla

Spännande och vackert

Ljuset är ju allt när man håller på med foto. Det betyder tom att måla med ljuset. Spännande- Eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar