onsdag 9 mars 2011

Är du journalist eller?

ÅÅÅÅ om jag bara fick svara JA på den frågan! Det är andra gången på kort tid som någon frågar mig om jag är journalist. Lite spännande faktiskt. Det är aldrig någon som har frågat mig om jag är förskollärare. ;-) Kanske är det så att när man drar fram kameran och börjar fota så tror folk att man kommer från en tidning eller så. I det här faller fotografisk tidskrift som är facktidningen för Svenska fotografers förbund..

Idag var jag på Moderna Muséet. Det har varit mycket prestation och inte så mycket kul på sitstone så när min kompis frågade mig om jag ville gå på en fotosalong på Moderna tackade jag givetvis ja.
Samtalet handlade om Jeanloup Sieff. en fransk fotograf som har fotat både mode och dans b la. Fantastiskt vackra bilder naturligtvis och formen var spännande, ett samtal om fotografi helt enkelt..

I entréavgiften ingick det afternoon tea i restaurangen. Jag hade ju givetvis min förlängda arm med mig, eller kanske jag borde säga förlängda öga...


Färskost med surkål på knäcke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar