söndag 6 mars 2011

Från min uteplats

Istappar

Jag bor på nedre botten och har en egen liten uteplats på baksidan. Jag har en balkong ovanför som ideligen droppar vatten nu när våren är på gång och solen ligger på. Idag när jag tittade ut så såg jag att naturen hade skapat det mest fantastiska konstverk mitt framför ögonen på mig. Det var bara att hugga kameran och byta till macrot fort som attan eftersom de sista strålarna höll på att försvinna.
Springa ut knäppa några bilder, in med dem i datorn- nä det blev inge bra. Ut igen och fånga den där perfekta bilden. Naturfoto innifrån (nästan) det är det bästa. :-)


Matisse (bengalkatt)

Matisse  är namnet på min katt. Han sitter ofta ute och spanar, efter vad som händer och efter eventuella inkräktare på reviret. Han blir lite rastlös under vinterhalvåret eftersom han inte kan gå ut, men nu när det börjar bli varmare går han gärna ut en stund och sitter och spanar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar