tisdag 29 mars 2011

Carnaval Estockholmo 2011

Karnevalens drottning Rainha de Carnaval

Karnevalens drottning dansar till bandet som står bakom och spelar.
Sambakarneval mitt i stockholm. Jag skickade genast ett mejl till bar Brasil som anordnar denna färsprakande jättefest och frågade om jag fick fota. Det gick väldigt bra jag fick t om en fribiljett. Jag kom dit vid halv elva, plockade upp kameran och började fota. Människorna där var väldigt vänliga, inga sura miner tvärtom- kan du fota oss? Fota mig! Shit va svårt det var med att få snygga bilder. Jag ville verkligen ha en känsla av de rörde sig, så att man liksom hör musiken genom bilderna men samtidigt måste det ju bli hyfsat skarpt, min blixt och jag är ju inte jättebundisar så jag försökte köra utan blixt lite till och från och från. (Framåt slutet blev vi bättre kompisar.)

Hör ni musiken? Nu MÅSTE jag åka till Brasilien igen-snart! Jag var där 2000. Jag pluggade i USA under våren och när terminen var slut åkte jag hem packade om resväskan och åkte till Brasilien och hälsade på en kompis. Efter det har landet fastnat i mitt hjärta, det är så otroligt vackert! Rio är dock en väldigt farlig stad med mycket vapen och uppgörelser, så jag var konstant rädd för att bli rånad eller att gå vilse eftersom jag inte har något lokalsinne och inte pratar portugisiska, ingen jag mötte pratade engelska...

Så ska det inte bli nästa gång då ska jag prata med alla människor fota dem och njuta av den fantastiska stad som Rio faktiskt är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar