fredag 25 mars 2011

Nyfiken på Juni Saga





Lägg till bildtext

För några veckor sen fick vi en uppgift av vår lärare:
Nyfiken på en person. Du ska med 10 bilder skildra en person. Du ska träffa personen flera gånger och ta många bilder vid varje tillfälle.

Jag träffade saga hos en gemensam vän och hon bjöd in mig att fota henne. Hon har ställt upp enormt mycket för att jag ska få mina bilder. Saga syr väldigt fina barnkläder, (se bara på den urgulliga lilla klänningen), mössor förkläden och tom jackan som hon har på sig i hissen. Det är ganska svårt att skildra en människa, eftersom varje person har så många delar. Hur skildrar man en människa utan att det blir för övertydligt och utan att det spretar för mycket. Jag måste helt enkelt fortsätta att öva och öva... Det är också det som jag tycker är så roligt. Roligt och fantastiskt med att ha min kamera i handen, den öppnar upp både människor och miljöer på ett fantastiskt och unikt sätt. En helt vanlig människa är faktiskt väldigt spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar