tisdag 8 mars 2011

Min bild i Nacka Värmdö Posten

Idag fick jag se min bild i tryck- för första gången någonsin. Det är en sån häftig upplevelse att få se det som jag har åstadkommit i vår lokaltidning. Att jag dessutom fick lite betalt kändes som ytterligare en bekräftelse på att jag är inne på rätt spår med utbildning etc.

Jacob som artikeln handlar om är som min kusin typ. Han tävlade i årets unga kock och kom trea. Det trots att han inte fick till sin sås till fisken sådär perfekt som han hade velat. Då förstår ni lite om hur duktig han är. Jag känner mig så glad över att jag hade möjlighet att vara där under eftermiddagen som tävlingen gick av stapeln och heja på honom.

Han jobbar just nu på restaurang Pontus, men det senaste jag hörde var att han är på väg till La Rouge. Från den ena lyxkrogen till den andra. Bara den bästa skolan är bra nog- precis som det ska vara om man brinner för det man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar