måndag 29 oktober 2012

Triss i busfrö!




Ellen! Min älskade underbara mysiga systerdotter! drygt två år fyllda är hon full av bus och vilja precis som det ska vara! Visst är hon sötast i världen!?

Vi lekte hela em i söndags ända tills hon somnade i soffan med sin mamma. På understa bilden tittade hon på mitt halsband, som jag fått av min kompis. Det är så färglatt och ser ut som godis; (det kommer från Afroart) mao väldigt barninbjudande. Vi tittade på alla färgerna och pratade om dem, gult, rött, svart och rosa. Lila var en ny färg i paletten.

Jag älskar att fotografera barn. Barn är så livfulla, och därmed en extra utmaning att fånga. Ellen tycker att det är väldigt roligt att se sig själv på bild- hon vet precis hur man bläddrar på telefonen och i-paden, och lärde sig snabbt hur man skulle bläddra mellan bilderna på kameran.

Hon tycker att det är väldigt roligt att trycka på alla knapparna på kameran, helst också att det blixtrar. Hon är inte särskilt brydd över att bli fotad hela tiden. Vi får väl se när hon blir äldre om det kommer en "jag vill inte!" period, men tills dess så fortsätter jag (och alla andra) att fotografera den lilla ljuvligheten.

2 kommentarer:

  1. Fin text och fina bilder och mycket talande om busfröet ;)

    SvaraRadera
  2. Härlig triss! Livfulla bilder som man blir glad av. :)

    SvaraRadera