söndag 1 maj 2011

Fösta Maj i Stockholm

Första maj tåg med orkester.
Första Maj i Stockholm
Avslutning på Norra Bantorget

Första Maj är härlig dag för mig. Det är en dag när jag går ut på gatan och demonstrerar för ett mänskligare samhälle. Eftersom jag ju har fruktansvärt svårt att slita mig från min kamera fick den givetvis följa med även denna dag

Jag är vald till fanbärare, dvs jag bär fanan i tåget, för Ältas socialdemokratiska förening, det går inte att fota och bära fanan samtidigt, men sån tur var ville min kompis Lotta rycka in och vikariera halva sträckan så att jag kunde fota lite.

Det är sjukt svårt att fota ett tåg som man går i kan jag avslöja. Hur man än går riskerar man att snubbla på nån eller att krocka med nån annan. Det gäller att trixa och fixa lite med positioneringen så att man både får spännande bildvinklar och bra motiv.

Jag lyckades med båda delarna tycker jag, och det här är de 3 bästa från dagen. Mer om mitt politiska engagemang kan du läsa om i min andra blogg: www.sossenfransolsidan.blogspot.com.

5 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder!!

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att va ett långt tåg :) Bra för det behövs kraft för det ska bli någon förändring i vårt avlånga land.. Klart du skulle ha kameran till hands;) Fina bilder fick du ju .
    http://caffepaus.blogg.se/2011/may/trisssa-har-ser-det.html

    SvaraRadera
  3. Rött kan aldrig bli fel. ;)

    Bilderna från första maj gör att man absolut inte kan ta fel på vilken dag som de är tagna på.

    Ha det gott!

    http://blindstyre.se/wordpress/2011/05/just-nu/

    SvaraRadera
  4. Det känns som om 1 maj är väldigt motiverat att fira nu. Fina trissbilder.

    SvaraRadera
  5. Tack för era fina kommentarer. Jag är ju helt ny på trissandet så det är jättekul att få lite kommentarer.

    SvaraRadera