söndag 29 maj 2011

Håkan Juholt talar i Nacka- Nyckelviken

Håkan Juholt

Många hade kommit för att lyssna

Min partikompis från Älta: Frida Punar
Idag var jag på Nyckelviken och lyssnade på Håkan Juholt. Han var verkligen suveränt bra! Han sade citat: Jag ser ljuset! Ni ser inte ljuset, men jag ser det, nästa valdag ser jag ljuset, och vi kommer att vinna nästa val. Det har varit kallt grått och blåsigt. Det har regnat, men jag ser ljuset där borta vid horisonten!

Precis då bröt solen fram och sken på oss tappra åhörare som stått i spöregn en bra stund innan och väntat. Även om kameran är vädertätad och regnet också är ett ljus så ÄR det roligare att plåta i solsken! Det bara är så. Här är några av mina bilder från den här dagen.

Alla bilderna är tagna i befintligt ljus bara lite tillfixade i Camera Raw och Photoshop. På sista bilden lade jag till blixt för att kompensera för det kraftiga motljuset.

3 kommentarer:

  1. En annorlunda vinkling av ljus.
    Bara att läsa texten så förstår vi alla.
    OCH fina foton blev det ju med coolt med Juholt som har ett paraply hängande bakom sig.
    Bäst att vara förberedd.

    SvaraRadera
  2. Roligt att någon vågar blanda in lite aktuell politik i trissen. Och det är nästan lite Messiasstämning i hans förutsägelse om ljuset. :-)
    Juholt och jag kommer ursprungligen från samma stad, Oskarshamn, även om jag flyttade till Malmö för många, många år sedan. Hoppas han kan se till att allians-nissarna får en rejäl utmaning.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas ju också det. Att han får alliansen på fall!

    SvaraRadera