lördag 30 april 2011

Läskiga landskap



Hur förmedlar man en stämning i en bild? Den här gången skulle vi fota landskap så att det blev negativt hotfullt och läskigt.
Jag var i Kärrtorp hos en Sanna, och bakom hennes hur finns en skogsdunge som jag kunde utnyttja till mitt "läskiga landskaps tema". Genom att dra upp isot till 5000 och slå på den inbyggda blixten fick jag fram den effekten jag sökte. Bruset gör bilden lite suddig och blixten slår hårt på träden så att de blir som spöklika fingrar som sträcker sig efter den som nu går in i den där skogen. Plötsligt har jag fått ett genombrott tycker jag. Fotografi kan ju vara så mycket, men just att förmedla sinnesstämningar med hjälp av ljus är både svårt och roligt. Det blir en helt annan utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar