torsdag 7 april 2011

Min Söndagsmorgon





Jag har sökt en bildjournalistik utbildning på Biskops- Arnö även kallad Nordens fotoskola. Alla skulle skicka in 3 bilder på temat min söndagsmorgon, temat gnista, och 5 egna bilder. Det svåraste var utan tvekan söndagsmorgonen. Jag kan ju inte precis fota min kaffekopp, min macka och mig själv i morgonrock och hoppas på att de ska tycka att det var häftigt/bra. Jag tror inte det iallafall. Sån tur är har jag såna fantastiska vänner som hjälper mig att få fart på kreativiteten.

Först gick jag på middag på lördag kvällen och hade jätte-trevligt och sen träffade en annan kompis på söndagen just för att fota temat söndagsmorgon... Vi gick upp på centralbron vid slussen och plötsligt kom det ett tåg.. Ett gammaldags tåg. (de är för övrigt mycket snyggare än de nya) Jag gick hem och funderade på de bilderna jag tagit och tillsut kom jag på att jag kan göra en story av min tågbild. Storyn blev helt enkelt att jag åkte in till centralen för att hämta min kompis på söndagsmorgonen.

Centralen är supersvårt att fota på för det är människor överallt, massor av färger, linjer, etc, det blir rörigt helt enkelt. Jag hade ju tänkt ut i förväg naturligtvis hur jag ville ha det, men när man väl står där gäller det att verkligen sätta bilden.

På den understa bilderna hade jag sånt flyt att det kom ett tåg med mörkt klädda människor som alla gick åt andra hållet än dit Sanna min kompis på bilden är vänd, då sticker ju hon ut ur allt det mörka, dessutom ger staketet en snygg inramning. Ibland behöver man bara lite flyt för att det ska bli det där lilla extra som gör att bilden lyfter. Det hade jag den här gången. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar