måndag 18 april 2011

Elskade Ellen




Idag var jag barnvakt åt min supergulliga lilla systerdotter Ellen. Efter vår långa promenad med vagnen på Vindö var det dags för lite middag och lite mer lek innan Ellen skulle sova.
Ellen är precis på gång och börja krypa, och det är ju lite knepigt det där med att få med sig ben och armar och att komma åt rätt håll...

Om man reser sig på alla fyra å så gungar man lite fram och tillbaka, då kanske man kommer en bit... Annars kan man ju åla sig bakåt, och när man då stöter emot någonting kan man ju vända sig och undersöka vad det är man stött på. Den taktiken kör Ellen just nu.
Det var också det jag ville fånga med min lilla bildserie.

Ellen är definitvt snabbar än autofokusen på kameran kan jag säga, men om man är lite på hugget så funkar det iallafall. Hon tyckte nog också att det var lite roligt att hennes moster kröp omkring på golvet med henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar