måndag 25 april 2011

Landskapsfoto med picknick

Picknick med Lisa

en gammal Ek mot himlen 

Igår var jag på Vindö som ligger längst ut på Värmdö, där havet tar vid ligger Vindö. Jag var där häromdagen och gick en promenad med Ellen i barnvagnen och slogs över det fantastiskt vackra landskapet. Spännande skogspartier som möter havet i glittrande vikar.

Jag hämtade upp min kompis på vägen och så drog vi. När vi kom fram var det ju precis lagom för lunch så vi hittade en härlig skogsglänta och dukade upp vår picknick. Varmrökt lax, örtagårdssås, saffransaioli, vårprimörer, potatis, öl, tomater, sallad och tomater. Helt underbart. Sverige är ett fantastiskt land som har allemansrätt, att vi får ströva fritt i skogar och över ängar under förutsättning att vi inte förstör eller skräpar ner.

Vi skulle egentligen fota, jag har läxa i landskapsfotografi. Det blev inte så mycket tid för det men några bilder blev det. givetvis en på vår härliga picknick och t ex det här vackra trädet som jag hittade på vägen tillbaka mot bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar