måndag 17 mars 2014

Bar Brasil Carnaval 2014

Nu var det återigen dags för Bar Brasils årliga Carneval. Jag är sjukskriven just för utmattningsdepression. Jag valde iallafall att gå den här kvällen eftersom jag får göra det jag älskar mest- dvs fotografera.

I år var det sjukt mycket folk! Carnevalen firade 20år och många ville vara med och fira, så många att Johan som driver Bar Brasil var tvungen att skjuta fram "öppningen" av Carnevalen 40! minuter för att alla skulle hinna in.

Jag älskar Samba och att fota de skickliga dansöserna och dansarna. Iår var jag inte riktigt på topp och jag tycker att det märktes när jag kom hem. Av 1000bilder var det några få som var riktigt bra.

Jag valde att fota med lång tid och blixt för att få till rörelsen i bilderna. SVÅRT!!! Blixtljus avtar snabbt och träffar det som står närmast först givetvis. Jag valde att fota några från "höften",  några ovanifrån, och några när jag faktiskt tittade i sökaren.

Jag hade svårt att ta mig fram och få de där riktigt bra bilderna.

Stämningen var iallafall på topp med massor av danssugna människor och skickliga dansöser och dansare. Frågan jag ställer mig varje år är HUR de kan dansa i decimeterhöga klackar och dansa så bra som de gör! Imponerande!


 Först var det workshop, animação & moves med Gilmar Dance. Alla som ville fick dansa med! Jag vill också lära mig för det verkar så himla roligt! Det var mer som aerobics än Samba.


Sen kom Carnevalståget. Här är en av dansöserna. 



En dansös får hjälp upp på scenen. Trappan var väldigt brant.

En kvinna ur publiken.

Carnevalens drottning 2014. Hon var även drottning av Rio-karnevalen 2013!


Samspelet mellan musiken och dansöserna är givetvis jätteviktigt! 

Den här kvinnan och hennes vän hittade jag i publiken! Lika häftiga, och maffiga som de som stod på scenen! 

Den häftiga vännen! 

Jag fick kontaktuppgifter till kvinnorna så jag kan skicka bilder. 

Tyvärr förlorar alla bilder väldigt mycket i kvalitet i komprimeringen för att kunna läggas ut här vilket är väldigt tråkigt, men det allra bästa är ju givetvis att uppleva det på plats!
Jag längtar redan till nästa år- då jag förhoppningsvis har bättre koll på både måendet och tekniken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar