fredag 21 september 2012

Metro Photo Challenge- Temptations

Temptations, lockelser, eller frestelser.

Att fånga det på bild. hur gör man då? för mig handlar det om ljuset och motivet. Motivet valde jag mina kompisar. De ville ställa upp så det var bara att fånga in det där sanslöst vackra som jag såg framför ögonen. Det kluriga är ju att det ska finnas en lockelse och en spänning i bilden. Annars blir det alldeles platt.

Ett varmt ljus skapar mer stämning än ett kallt ljus. När vi spånade kom vi fram till att vi skulle ha något emellan kameran och dem. Det landade på ett myggnät som väldigt behändigt fanns till hands. Jag jobbar nästan alltid med det ljus som finns till hands. Jag har ingen möjlighet att släpa med mig stora blixtar och massa extra belysning. Det är en mer spännande utmaning också att jobba med det som finns.

Här är ett snävt urval ur det fantastiska resultatet. Sensuellt, vackert och lockande....



1 kommentar:

  1. Jättevackra bilder, du är så duktig Sofia.
    Kram Jenny.

    SvaraRadera