lördag 4 juli 2015

Blommor vid Hellasgården

Häromdagen gjorde jag en fotoutflykt med två fotovänner. Vi åkte till Hellasgården i Nacka och skulle fota långa tider med stativ, men det var tråkigt eftersom solnen nästan gått ner och det var absolut vindstilla. Då kan man ju fota på en kortare tid och få fina bilder som ser likadana ut ändå. Så vi bytte till blommor istället. Jag älskar blommor. Att fota dem är jättekul, men eftersom jag vill ha lite nyskapande bilder gäller det att tänka till.

Motljus är alltid snyggt. Ett citat från min pappa som jag följt många gånger. Även en annan fotovän som är duktig naturfotograf har tipsat mig om motljus. Det passar dessutom perfekt när det inte är så starkt ljus.

Jag har givit mig själv utmaningen att plåta mycket siluetter den här sommaren, så ni lär få se mer siluettbilder:-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar