onsdag 15 januari 2014

Nyårsfyrvekerier


Nyårsfyrverkerier, för att de är så vackra. Jag gillar ju saker som innebär utmaningar, svåra men hanterbara. Svåra för att de är långt borta, det går jättefort, man har ju bara bråkdelen av nån sekund på sig om ens det, och det är mörkt, mörkret gör att det är svårt med skärpan. Man kan ju inte veta vart det ska smälla förrän raketen är i luften, och därför är det ju lite svårt att veta vart skärpan ska vara...

Jag har ju sån tur är en helt underbar kamera, Nikon D700, som jag ställde in så att den kan ta massor av bilder på raken. (Sorry jag är ingen teknikfotograf) De första bilderna här tog jag på iso 4000 f5,6 och 1/30s. 







Nästa gäng bilder tog jag på 1/50s och då blev det helt andra blider. 




här är det f7,1 men i övrig samma inställningar.


Jag bearbetar ju inte mina bilder särskilt mycket i Photoshop och det har jag inte gjort den här gången heller.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar