fredag 17 januari 2014

Fine Art Nude

Det är nåt speciellt med naket, något extra spännande sensuellt och vackert. Om det också är två människor som älskar varandra blir det ju ändå vackrare.

Jag fotade mina vänner i dushen, med ett stearinljus som enda ljuskälla egentligen. Imman från vattenångan, blev som ett naturligt filter på kameralinsen, och ihop med bruset så blir det extra sensuellt och vackert.

Jag är inte så intresserad av att fotografera människor så att "allt syns". Så fruktansvärt ospännande.
Fine art nude är just en genre där man fotograferar människor nakna men där det är vackert och spännande. Det gillar jag. Ryggar också betydligt mer spännande än framsidor. Kanske att någon vänder sig om, men det behöver inte alltid vara så.

När jag fotograferar människor nakna så kommer jag ju väldigt nära, och det blir ju lätt sårbart. Jag är därför oerhört noga med att det ska kännas bra för alla som är inblandade! Respekt är ledordet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar