måndag 21 september 2015

Upp till kamp!

Förra året firade jag 20års jubileum som aktiv Socialdemokrat. Jag blev inbjuden på valvaka valet 1994 och sen har det bara rullat på. 

Den här hösten känns det viktigare än någonsin förut att prata om hur vi vill att vårt samhälle ska fungera. Jag är helt och fullt fast övertygad om att resurserna räcker till alla. Det är en farlig väg att gå om vi börjar tänka vi och de, istället för att tänka att vi tillsammans måste skapa ett bättre samhälle för oss alla.

En annan diskussion är om vi verkligen kan "ta hand om" alla flyktingar som kommer hit. Det är en ickefråga i mitt tycke. Det går inte att fundera över det när människor flyr för sina liv och barn dör och lemlästas varje dag. Ett samhälle är inte statiskt. Det drivs framåt av oss som bor här och det går inte att veta på förhand vart alla ska bo, gå i skola eller vad de ska jobba med. 

Romerna åker över hela Europa och försöker tigga ihop pengar till ett drägligt liv för sig själva och sina barn. Genom att göra det har de tvingat Europa att öppna ögonen och börja jobba för att även Romerna ska få samma rättigheter som alla andra människor i Europa.

Just därför är jag så oerhört stolt över att vara medlem i ett parti som jobbar för solidaritet och alla människors lika värde! Ingen kan göra allt men alla kan göra lite. 

Första Maj är arbetarrörelsens högtidsdag och det här är mina bilder från årets tåg. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar