lördag 11 april 2015

Körsbärsblommor i Kungsan

Plötsligt händer det! Jag var i Kungsan och skulle fota de vackra körsbärsträden när de blommar. Jag tog några bilder men kände inte att det "lyfte". Plötsligt ser jag den här kvinnan med sina väninnor som fotade varandra.

Jag frågade om jag fick ta en bild. Hon pratade inte engelska, men budskapet gick uppenbarligen fram ändå! Ljuset var precis perfekt. Solen höll precis på att försvinna ner bakom hustaken så hon fick det där fina kvällsljuset i ansiktet. Hon höll ner kvisten med blommorna så blommorna hamnade precis bredvid hennes ansikte, men det som gör bilden är färgerna på hennes kläder som så perfekt stämmer överens med färgskalan på blommorna och på parasollet bakom.

Det är såna här tillfällen som man blir smått euforisk över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar